Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2010 13:38 - Празник на виното и любовта
Автор: vkpotomci Категория: Регионални   
Прочетен: 727 Коментари: 0 Гласове:
0



Празник на виното и любовта

 в Център за ученическо техническо   и научно творчество

 

Жанна Асатрян, 7 клас- клуб „Репортери”, ЦУТНТ

 

На 12 февруари в Център за ученическо техническо и научно творчество се проведе празник под надслов „Свети Трифон или свети Валентин”, организиран от госпожа Ренета Маринова, ръководитеl на школа по български език и литература и на клубовете „Слово” и „Информационни технологии”.  Най-масово бе участието в празника на ученици от Професионална гимазия по облекло „Станка Николица Спасо-Еленина”. Участваха и ученици от Професионална гимназия по икономика „Робер Шуман”, Професионална математическа гимназия „Акад. Никола Обрешков”, Основно училище „Н. Й. Вапцаров”. Някои от тези ученици са от клубовете „Слово”и „Информационни технологии” при Център за ученическо техническо и научно творчество.

 

Свети Валентин и свети Трифон са живели почти по едно и също време. Те са лечители и двамата претърпяват мъченическа смърт. И двамата живеят около 255 година.

 

На същата тема предварително бе обявен конкурс за компютърни презентации и есета. Гости на празника бяха господин Илиян Чолев –експерт в  Регионален инспекторат по образованието – град Разград Госпожа Петкова –помощник-директор на ПГО „Станка Николица Спасо-Еленина” и преподаватели в гимназията. Господин Чолев приветства участниците и изтъкна значението на двата празника. Той напомни, че в неделя на 14 февруари християните ще отбележат освен Свети Валентин, Трифон Зарезан (по стар стил, както е по прието) и „Сирни Заговезни”, така наречената „Прошка”, когато искаме прошка един от друг, обикновено по-младите от по-старите.

 

 

Светията, покровител на влюбените, бе провокирал по-голямата част от участниците в конкурса, изготвили презентации за свети Валентин и любовта. Само една от презентациите бе посветена на свети Трифон. Много крилати фрази за любовта, красиви изображения с влюбени, сърчица и купидончета бяха показани в презентациите. Участниците бяха проявили своето творчество. Ето и техните имена:

 

1. Диляна Анатолиева и Фатме Мизурска – 11А клас, ПГО „Станка Николица Спасо-Еленина”

 

2. Реджеб Ерсин Мехмед – 10В клас, ПГТС „Христо Смирненски”

 

3.     Силвана Николаева Иванова и Никола Пейчев – 11А клас, ПГО „Станка Николица Спасо-Еленина”

 

4.  Теодора Данаилова Димитрова8 клас, ПМГ „Академик Никола Обрешков”

 

5.     Ирина Игнатова – 11 клас ПГИ „Робер Шуман”, Клуб „Слово”, ЦУТНТ

 

6.     Джунейт Реджеб -11 клас ПГИ „Робер Шуман”, Клуб „Слово”, ЦУТНТ

 

 

7.     Ирена Маринова и Станислава Станчева –8 клас, ОУ „Никола Вапцаров”, клуб „Информационни технологии” при ЦУТНТ .

 

 

Единственото есе бе на Силвана Николаева Иванова – 11А клас от ПГО „Станка Николица Спасо-Еленина”. Стихотворение на млада поетеса с псевдоним …е посветено на любовта.

 

 

Госпожа Цветанка Русева, директор на ЦУТНТ, поздрави всички участници. Тя им поднесе и наградите – красиви възглавнички под формата на сърца.

 

За настроението на публиката се погрижиха също Ивана Пенчева от ПМГ, с руска песен, Богослав Стоянов с народната песен „Пил вино и ракия”, известните на тийнейджърите рапъри Гейм Оувър, Лайфстайл и Джанката. Те също получиха възглавнички сърца.

 

За финал на шоуто бяха представени интересни игри, в които се забавляваха и участници, и публика. За всички имаше сърчица с любовно послание и пожелание за празниците.

 

Празникът на виното и любовта вдъхнови млада поетеса от клуб «Слово» при ЦУТНТ с псевдоним Sweet devil, която написа стихотворение, посветено на любовта, което ще предложим на вниманието на читателите.

 

Спасениe

 

Sweet devil

 

 

Безкрайно дълга е нощта…

 

Блещука бледо тъжната луна.

 

Вятърът косите ми вее,

 

и нежни песни ми пее.

 

 

Сълзите капеха една по една,

 

страдаше душата ми от самота.

 

Премръзнала от студ, изстрадала,

 

от страха и болката избягала.

 

 

Молех  се аз: някой ден

 

да стигне късметът и мен.

 

Болките и сълзите да се изтрият,

 

страданията да се забравят, измият.

 

 

 И ето -  дойде този ден!

 

Той бе толкова велик за мен!

 

Като топъл лъч се появи  

 

и мойта болка  мигом изгори.

 

 

Със тебе аз съм жива,

 

със тебе съм щастлива!

 

Ти си нежна стихия.

 

В душата ми нахлу като фурия.

 

 

И за миг… леда там разтопи!

 

Сърцето ми отново как тупти…!

 

Благодаря ти, моя любов,

 

Бъди докрая с мен, е моят зов!

 

 

 И вечно аз ще ти благодаря,

 

за тази твоя доброта…

 

Че ме измъкна от студа

 

и таз проклета самота!!!

 

 

15.02.2010

 

 

 

.

 

 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vkpotomci
Категория: Регионални
Прочетен: 93069
Постинги: 67
Коментари: 2
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930