Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.03.2010 13:13 - „Непрекъснатият труд е ключът към успеха. Всичко зависи от труда и желанието.”
Автор: vkpotomci Категория: Регионални   
Прочетен: 915 Коментари: 0 Гласове:
0



„Непрекъснатият труд е ключът към успеха. Всичко зависи от труда и желанието.”

 

 В детството си рускинята Галя Героева е имала пророчески сън - сънувала е Разград.

 

Интервю с носителката на наградата „Никола Икономов” – Галина Героева

 

Изготвила интервюто: Виолета Петрова, 10 кл. – клуб „Репортери, ЦУТНТ

 

( Въпросите бяха задавани от всички членове на клуба)

 

Откъде сте?

 

Галина Героева: От град Волжск на на р.Волга в Русия, както може би си пролича по диалекта и визията ми. Омъжена съм за българин и съм щтастлива тук. България е разкошна, приказна държава! А за Разград да не говорим! Дори бях сънувала града, още преди да дойда тук, когато бях на 13-14 годишна. Никога няма да го забравя! Това беше някакъв пророчески сън. Никога не го бях виждала, но го сънувах, с часовниковата кула, същия център, и когато дойдох тук, го видях!

 

Преди колко години дойдохте тук?

 

ГГ: Тридесет и пет.

 

С какво се занимавахте преди да станете музикален педагог по пиано?

 

ГГ: С това се занимавам цял живот, но също така водя и вокални групи за руски песни, като „Ретро плюс”.

 

В какви конкурси сте участвали Вие и Ваши ученици и какви награди сте печелили? И коя е най-гоямата?

 

ГГ: Преди около 30 год нямаше много конкурси, ходехме само на конкурсите на радио „Шумен”, Светослав Обретенов и на този на Димитър Ненов, който беше най-престижният и първият в Разград. Но сега посещаваме и регионалните  конкурси в Русе, преглед на музикалните школи. Вече 2 поредни години ходим в Пловдив. Там е републиканският конкурс на  музикалните школи и читалища. Нашата предствителка Лора Изворова печели специалната награда две години поред, но и други имат първи награди. Аз съм  единственият преподавател по пиано от цяла България, награден със „Специална награда” два поредни пъти. Също така, сме ходили и на международни конкурси в Сърбия и Румъния. А за най-голяма награда? Когато децата изсвирят нещо, те сами себе си награждават: ”Ох, аз успях!”. Когато ме погледнат и аз кимна, значи съм доволна и те са доволни от себе си. По голяма награда от това няма!

 

Какъв е ключът към успеха?

 

 

ГГ:  Непрекъснатият труд е ключът към успеха. Всичко зависи от труда и желанието. За да постигнеш някакво ниво, да не говорим за награди, трябва да се свири по 3 часа на ден. Тук е мястото да се каже и че разговарях с колежки от Русия, по колко свирят тяхните деца- по 5-6 часа на ден, а са на 13-15 годишна възраст. Но те са се ориентирали към музиката, докато за нас, говоря от името на децата, музиката ни е в сърцата, но е още само хоби. Да, всичко зависи от труда и желанието на децата. Аз винаги съм насреща. Мъжът ми даже ме ревнува от школата, защото аз съм деноношно тук, на разположение и в събота, и в неделя.

 

Какво Ви запали към музиката и по-специално към пианото?

 

ГГ: Беше много отдавна. Моята братовчетка свиреше и аз се запалих. Винаги, когато я слушах, си мислех: „Кога ще ми купят пиано!”, но добре, че моят дядо беше герой на Съветския съюз и чрез него се уредихме, защото по това време нямаше много пиана. В града ни имаше само четири.

 

Вашие родни деца също ли се занимават с музика?

 

ГГ:  Ами да. Дъщеря ми завърши музикално училище в Русе с пиано, след това Великотърновския университет с аспирантура в Москва. Синът ми завърши тук Музикалната школа, пееше в групата “Well known”.

 

Въпроси към малките пианисти:

 

Първоначално вие ли изявихте желание да се запишите или мама и тати казаха: „Ще ходите на пиано”?

 

Деница: Аз започнах на шега, когато бях на 5. В детската градина, точно пред моята стая свириха, хареса ми и реших да опитам.

 

Кристина:  Ходих на балет, а в детската градина г-жа Героева свиреше и така започнах.

 

Валери:  По собствено желание.

 

Лора: Самичка.

 

Разкажете ни някоя интересна случка!

 

Лора: Аз ходих на концерт в Дания. Там пианото беше елекронно на колелца и когато ударих един акорд, то щеше да тръгне по стъпалата.

 

Г.Героева: Обаче не спира, свири. Те са научени. Аз им казвам „Лампа да падне, какво ли, вие свирите. Каквото и да стане, няма да реагирате”. Така са научени!  Пианото се мести, а тя свири. Аз помня на конкурса на Д. Ненов преди 15 год, свиреше едно момче, мисля, че беше от друга държава и пада лампа на рояла. Навсякъде - стъкла, по клавишите - стъкла, но той свири, не  мръдна. Ние в публиката „Ох!”, „Ау!” , „Какво става!?!”, а той си довърши програмата.  Никога няма да забравя този случай.

 

ГГ: Преди десет години ходихме в Турция с една моя ученичка Невена. Беше втори или трети клас. Отиваме в една зала да свирим на едно електронно пиано и шест клавиша не работят. И всички естествено се отказаха, то е просто невъзможно да се свири така. Аз никога няма да успея, обаче тя е математик. Казах и: „Ще свириш. Паганини е свирил на една струна цял концерт!”. Момичето запомни всичко и го изсвири!

 

Някои от вас, деца, мечтае ли да се занимава професионално с музика или искате нещо друго?

Деница:  Мен дори и професията ми да не е свързана с музика, пак ще си свиря.

 

Като малка за каква професия мечтаехте?

 

ГГ: Продавачка на сладолед! Аз като малка много обичах сладолед и това исках.(Смеят се).

 

А вие, деца, за какво мечтаете?

Дени: Аз искам да стана докторка.

 

Кристина: Мойта професия, каква искам да стана, ми е една мъгла.

 

Валери: Аз искам да се занимавам с наука - физика.

 

Лора: Да изследвам буболечки, а като малка исках да съм полцай или космонавт.

 

Какви са ви бъдещите планове? В кои държави смятате да ходите? В кои конкурси ще участвате?

 

ГГ: Бих искала на много места, но това зависи от материалната страна. Всичко е на родителски начала - докъдето им стигат парите, дотам ходим. Някой се лишават, например от почивка лятото или зимата или я комбинират с участия на децата. Ще участваме пак на конкурси в Пловдив, на „Димитър Ненов” тук - в Разград, но искаме и в Румъния, Македония или Сърбия.

 

Желаем,  на г-жа Героева и на учениците им много усепехи, не само на предстоящите конкурси, но и в живота!

 





Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: vkpotomci
Категория: Регионални
Прочетен: 93057
Постинги: 67
Коментари: 2
Гласове: 11
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930